torsdag 24 januari 2008

Bästa bäret: Körsbär!


Bara för att jag själv ångrar alla mina egna tatueringar betyder ju inte det att jag tycker det är fult. Jag har bara inget behov av dom längre. Men det roliga är att det finns flera tatueringar som jag har velat ha och som jag är extra förtjust i. En klassiker som aldrig blivit av för mej själv är körsbärsklasar ovanför hälarna. Jag hade faktiskt bokat tid för det men avbokade av någon anledning. Nu har jag gjort bären på en trevlig tjej som verkligen förtjänar dom.
Körsbär är mitt favorit bär både på grund av smaken, färgen och formen, dessutom symboliserar körsbäret även oskuld. Ser ni ett körbär med vingar på betyder det att oskulden flugit sin kos. En grupp jag lyssnade ganska mycket på tidigare hade det fantastiska namnet "Cherry poppin´daddies" men det är några år sedan. Undrar om det är lika bra idag?
Och precis som med musik som med tatueringar, är det bra, är det bra (50 år senare också). Vissa låtar är alltid bra och vissa tatueringsdesigner är också alltid bra. Därför gillar jag traditionellt.

1 kommentar:

Anonym sa...

JAG ÄLSKAR TATUERINGAR! Jag vill senare i framtiden öppna en tatuering/piercing studio :)