söndag 6 januari 2008

Jag har en ny pojkvän


Jag har glömt att köpa biljetter till Henrik Schyfferts försvarstal till 90-talet. Måste göra det omgående. Undrar om jag ska köpa en eller två biljetter? Det är ju alltid roligare att gå tillsammans med någon, men jag har ingen att gå med.
Jag köper en. Då har jag något att se fram emot.
Min man tycker att vi (han och jag) umgås för mycket (män har större behov av att vara själva) så jag måste hitta på saker som tar mej från hemmet. Synd att saker och ting kostar. Jag saknar sommaren för då kunde jag cykla in till stan helt gratis. Vad jag senare skulle göra där vet jag inte. Biblioteket kanske...
Undrar om Johan Rheborg kommer något till Umeå? Min man kallar honom för min pojkvän! Det roar mej lite.
Vad kan jag säga? Jag gillar min nya pojkvän.

Inga kommentarer: