torsdag 10 januari 2008

Det är svårt ibland


Jag försöker få mina hjärnhalvor att samarbeta bättre. Det gör jag i hemlighet genom att träna aerobics framför TV;n med Elle Macpherson. Jag testade första gången igår kväll.
Det var INTE roligt. Dom på TV;n hoppade till höger, jag till vänster. Armarna till höger, jag till vänster. Det var jättesvårt. För att inte tala om deras fotarbete. Framför, bakom, tre steg hit tre steg dit.
Jag fick ingenting att fungera. Det är en av anledningarna till att jag aldrig vill gå på något träningspass med andra. Jag skulle bara krocka med folk hela tiden.
Jag gick på kundaliniyoga (tio gånger) en gång. Efter tio gånger klarade alla av det där komplicerade vi gjorde på slutet. Dvs alla utom jag. Min instruktör skrattade hjärtligt åt mej då jag spretade som en spratteldocka med armar och ben åt fel håll (längst bak naturligtvis).
Funderar på att filma när jag försöker så ni får se hur illa det är, men jag kanske inte törs lägga ut det. Kanske det är för förnedrande? Det är ju skillnad ord och en video. En videosekvens säger kanske för mycket? vad vet jag...

Inga kommentarer: