måndag 14 januari 2008

Det är faktiskt inget roligt!

Idag var sista dagen att hämta ut mina efterlängtade Henrik Schyffert biljetter. Jag har tjatat på min man varje dag: "kan vi inte ta ut biljetterna idag, jag dööör om jag missar dom" Och till svar har jag alltid fått: "Inte nu, vi tar det senare"
Ni förstår nog redan här vad som hänt.
Jag fick inte mina biljetter på rad 1. Nu har jag fått boka om och hamnat på rad 6. Jag kommer säkert inte höra någonting där. Dessutom måste jag köpa en teater kikare för att kunna se något. Men det spelar nog ingen roll med min tur kommer jag ändå få en gigantisk man framför mej som blockerar hela sikten ändå.

5 kommentarer:

P-O Sedin sa...

Åh vilket drama.. Ska allt skälla på Matti nästa gång vi ses! ;-)

Anonym sa...

hmmm...vem var det som sade att måndag var sista dagen?

Ingela sa...

Till P-O: Tack för ditt stöd!

Till mannen: Jag sa KANSKE måndag, flera gånger, och jag ville hämta ut dom innan det, det vet du!
Sluta bråka nu.

Anders Sparring sa...

Inget att oroa dig för. Han kör med headset. Dessutom brukar väl rad 6 ligga, tja, typ 6 meter från scenkant, så du är nära nog.
Var bara glad. På detta sätt slipper du ju sitta i position just under hans näshår, dessutom undgår du risken att bli häcklad med från scen. Sånt förekommer.

Annars: grattis till biljetterna. Du kommer inte att bli besviken.

Ingela sa...

Till Anders: Jag är egentligen inget Schyffert fan men efter vad du skrev om honom i din blogg (vilket var väldigt bra och mycket personligt) blev jag nyfiken. Det verkar finnas en eftertänksamhet och inte bara svammel i hans stand up.
Jag är glad över att vi fått biljetter. Jag är ledsen över något annat.