tisdag 8 januari 2008

Oprah


Jag tittade lite på Oprah idag. Det handlade om klimakteriet. Jag fann det ganska roande, en tant i vitt hår satt och sa saker som:"blir ni torra i vaginan finns det hormoner att ta. Ingenting tyder på att man får mindre sexlust när man blir äldre." och "tänk på någon sexig kvinna, tänk att du är henne och hitta det du tänder på" Min man satt bredvid mej och flinade lite. Han tittade inte på programmet men råkade höra vad hon sa titt som tätt.
Han undrade, om det var ett program som handlade om männens könsorgan, hur skulle det uppfattas?
Jag vet inte, kanske skulle männen jubla? "prata snälla ord till era penisar så blir dom glada, titta er i spegeln och säg att ni är vackra" kunde den där tanten säga då.
Det verkar väl inte så konstigt...
Men en sak som den där damen sa intresserade mej. Hon sa att hjärnan ville bli berusad, den kräver det och om den inte blir det ser den till att bli det. Hon sa att om man mediterade, motionerade och hade sex regelbundet skulle inte vi behöva ta till saker som alkohol, droger och socker. Det gillade jag.

Inga kommentarer: