onsdag 12 september 2007

Så var det dags igen

Åh nej! Jag har fått det fruktade samtalet. Jag fick det för några dagar sedan, har förträngt det tills nu. Min fantastiska bilskollärare Magnus har hittat tider att övningsköra på. Jag tycker det är jättejobbigt. Jag får visa upp mina sämsta sidor. Känner mej trög och korkad. Har tagit ett otal lektioner och det går tydligen bara bakåt.
Jag får aldrig ordning på fotarbetet. Det kunde lika gärna varit 70 pedaler där nere, jag har ingen aning om vilken jag trampar på. Och så frågar han vad jag gör? som om jag skulle vet det!
Bromsen på hans sida används flitigt och jag jag skäms. Jag har nog bara två talanger, tatuera och vara mamma. Allt annat suger jag på. Ok, jag kanske kan sjunga lite då men vad ska jag ha det till? Ett körkort är ju mycket bättre. Imorgon ska jag övningsköra, så akta er. Ser ni en bil som inte kan hålla sej på körbanan och får motorstopp eller kör hackigt och ryckigt är det antagligen jag.

Inga kommentarer: