tisdag 4 september 2007

Min man har lämnat mej


Min man har stuckit på foto äventyr. I tre timmar är han borta. Jag har nattat barnen och det är VÄLDIGT tomt här. Alldelens för tomt. Jag sitter och stirrar framför mej och undrar vad jag ska göra. Det är sånna här situationer jag ibland drömt om. Att få vara ensam. Sen när jag är det, är det pisstråkigt och tiden står stilla och allt jag gör är att räkna sekunderna tills han ska komma hem. Vad som gör det extra jobbigt är att det står en kartong med kakor i skåpet. Och chips och ostbågar i ett annat. Jag bönade och bad att Magnus (min körskollärare och min mans vän) att ta kakorna med sej när han var här sist, men han vill inte ha dom. Det här är inget bra läge för mej. Jag borde läsa mina läxor men jag kan inte koncentrera mej. Jävla kakor! Jag ska gå och lägga mej på rygg i soffan och göra ingenting. Lyssna efter ljudet av att min man kommer hem.

Inga kommentarer: