söndag 30 september 2007

Så kunde det gå till

Igårkväll fick jag höra lite fyllehistorier, det var ganska kul. Här är en av mina.

Jag bodde i Luleå. Blott 16 år (kanske 17) Jag sitter i min kompis lägenhet, en etta 36 kvm i Wasa gallerian. Alla dricker Spendrups burköl, jag också. De andra ska gå ut, de ska gå på Gazette och dansa, men inte jag. Jag är för ung att kommer inte in och dessutom vill jag inte, för jag törs inte dansa.
Istället blir jag jättefull, och när de andra gått ut vill jag duscha (jag gjorde alltid det på fyllan, kände mej smutsig, kanske pga. vomeringar) Jag satte mej ner i hans dusch och somnar.
Sedan vaknar jag av att min vän kommer hem, rusar in i ducshen och väcker mej.
Jag hade somnat på avloppet och hela lägeheten hade fyllts med en decimeter högt vatten. Vi tog gamla GB-glass förpackningar och öste och öste.
Jag var naken och alla mina kläder var blöta. Klockan fyra på morgonen, ringde grannen över oss och säger att det droppar vatten från hans tak.
Min vän kunde inte bo där på en vecka. Dom var tvugna att riva upp golvet och dra in fläcktar för att torka.
Han förlät mej och vi var mycket bra vänner i många år frammåt.
Jag saknar honom ibland.

Inga kommentarer: