lördag 1 september 2007

Naturenslag gäller även oss


Ja, då var den funnen! Exakt 120 sekunder efter min man klivit in genom dörren med den nya fjärren, ropar min dotter: "jag ser fjärrkontrollen! Den ligger där!" Hela familjen samlades, som flugor till bajs. Där låg den. Väl gömd i mörkret under soffan. Alldelens intill det breda soffbenet. Osynlig för en vuven, men väl synlig för ett barn. Vi tittade frågande på varanndra. Hur kunde vi missat det? Vi som till och med hade dragit fram soffan, och sett alla dammråttorna och barnens gamla glömda leksaker, blandade med popcorn och annat obehagligt. Men ändå missat den. Kan det varit stress som gjort oss så blinda? eller var det ren lättja som gjorde att vi inte letade så noga? Lugnat har nu åter lagt sej hos min lilla familj och kvällen fortsätter som vanligt, nu i tv:ns värld.

2 kommentarer:

Jorgen sa...

Kommer plötsligt att tänka på när jag hade "tappat bort" min systemkamera (+ ett extra objektiv och lilla kameraväskan) för att några dagar senare hitta den i UGNEN!!! Vadå, jag skulle ju bara värma upp utrustningen en aning inför nästa expedition ute i kylan.

Ingela sa...

Då kanske det inte var så konstigt att leta i frysen? Ugnen kollade vi aldrig. Vad dumt! Ska komma ihåg det till nästa gång. Fast snabbaste sättet att hitta något verkar vara att köpa en ny.