fredag 28 september 2007

Pilleknark


Idag har jag och min klass varit på utflykt till Sävar. Det var trevligt.
Vi skulle ha med oss matsäck och det ställde till problem för mej. Vad ska jag äta? Vad passar att ta med?
Min man flinade åt mej och undrade om jag skulle ta med sniglar. Det går ju inte.
Inte hummer heller för den delen.
Jag kanske är petig med mat, men jag tycker inte jag är det. Jag vill ju bara ha det som jag vill ha det. Och då menar jag GOTT naturligtvis.
Jag älskar skaldjur och plock mat. En gång åt jag hummer till middag i två veckor i sträck, sen tyckte jag att det blev för dyrt.
Men det behöver inte vara dyrt för att vara gott.
Lite hackad rödlök på de flesta rätter piffar upp lite. Eller tomathack, eller kalamata oliver, lite flingsalt, färsk timjan, äkta permesan, pinjenötter.
Listan kan göras hur lång som helst.
Jag drömmer faktiskt om att bli instängd på Ica i ostcharken och gå loss på alla ostar en natt. Med vin och en ost expert som kan lära mej allt han/hon vet!
Jag köpte faktiskt älgost i sommar, det var ganska gott.
Kanske jag ska ta och slänga ihop en ljummen löksallad med lite permesan ikväll, det är ju alltid gott.

Inga kommentarer: