fredag 7 september 2007

Min Svensson dröm

Ja, jag har ett dilemma. Min framtidsplan är att kunna leva på att skriva. Nackdelen är att det är väldigt svårt att leva på det om man inte är väldigt bra (med undantag för vissa "journalister" och dåliga författare) Hur som helst. Jag vill kunna leva på det utan att bli känd. Vilket gör att jag måste hitta den rätta balansen. Alltså att skriva så bra att folk vill läsa det, men inte så bra att det blir uppmärksammat. Är det svårt? Jag kan med lätthet förklara varför jag inte vill bli känd:
Ingen i Sverige tycker att det är kul att det går bra för någonannan än dom själva (tacka jantelagen för det) Vänner och bekanta kanske behandlar dej annourlunda än tidigare. Folk tycker du är snål som inte bjuder på middag eller en öl nu när du blivit så rik. Störda ensamma människor förföljer dej. Du får inbrott, kidnappade barn och någon skjuter Usa:s president och säger att det var du som sa det till honom. Låter det lockande? Va? -Nej tack! Jag strävar efter att smälta in i Svenssonmassan, att kunna vara på mitten av genomsnittsmänniskan i Sverige. Det är min dröm. Och att skriva förståss...Anonymt kanske?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska ju skriva under PSEUDONYM förstås. Så blir du inte dömd för att du är kvinna, blond, gift, mamma etc etc. Es muy bien. :o)