söndag 16 september 2007

Dracula

Efter en folköl och två cigg och jag är trevligt salongsberusad. Mer än så krävs visst inte. Jag mår toppen.
Förutom att jag är illamående, men det varkar höra till vardagen numera. Nu är jag nöjd, mer vill jag inte ha, för då kanske jag vomerar.
Jag är på toppenhumör och jag och min man har haft mycket trevliga samtal. Om böcker, livet, film ,foto och livet.
Jag fastnade i Dracula som vi pratat om. Jag pratade om filmen och min man om boken. Det är bland den mest romantiska film jag sett. Att Dracula färdas genom flera år och liv bara för att se sin Minna. Suck!
Sen fick jag höra att när boken skrevs var sex helt tabu i England. Det var långa kjolar och höga kragar för att dölja allt.
Att Dracula biter folk och suger ut deras blod är visst en "omskrivning" och menas tydligen att dom har sex. Man fick visst inte skriva att folk hade sex på den tiden. Fantastiskt!
Oj vad jag skriver idag. Både lite bloggar och några mail.
Jag har också läst ut boken "Svampkungens son" och början var bättre än både mitten och slutet. Jag önskar början bara var en novell som tog slut där. Ska skriva en recention om den senare.
Nu ska jag sova. Go natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha det där om Dracula var kul. Det hade jag ingen aning om. Oj nu har jag ju typ läst hälften av alla inlägg. Ja jag får se hur långt jag hinner ikäll, kanske hinner alla :P Du skriver jättebra, man fastnar verkligen och vill inte sluta läsa.