fredag 21 september 2007

Gula paviljongen


Bildbevis på att jag satt ner min fot på Luleås mark. Vad är mest "Luligast" i Luleå undrade jag?
Gula paviljongen med alkisarna måste det vara. Se bevis!
Nu har jag shoppat rekvisita inför morgondagen. skor och en vitblus. Jag ser verkligen fram emot det.
Fota, fota, fota! Det ska bli kul.
Min bästa vän nuförtiden är Photoshop då jag kan snabbt retuchera bort några år mellan ögonen och annat obehag.

Idag sa tanten på skolfiket: "Jag måste få fråga, är du lärare här? för i så fall koster teét bara tre kronor" Jag svarade naturligtvis sanningen: "Nej, det är jag inte. Jag ser bara gammal ut."
"Nej, inte för det, jag är ju äldre än dej" sa hon.
"Ja men jag kan ju lära dej något, om du vill" sa jag.
Det är andra gången någon frågar om jag är lärare (hände på min förra skola också.) Egentligen skulle jag tagit fram min pekpinne (som jag fått av min förra rektor) som lärarbevis och sparat in tre kronor.
Men ärlighet varar längst heter det ju.

Inga kommentarer: