fredag 14 september 2007

Min nya kopp


Nu har jag haft ont i huvudet i flera dagar. Det känns som om mina två hjärnhalvor håller på att falla isär. Då jag tydligen är lite utarbetad och min stackars hjärna inte hänger med, gick jag till teaffären. Då såg jag en tekopp jag spanat på i ett år. Nu var den nedsatt till 25 kr (ord 89) Den är gul och har två svarta katter på utsidan. Gult är min favorit färg. Många människor tycker gult är fult, men det är det inte. Dom har bara blivit uppfostrade att det är så. Om man faktiskt tittar på färgen är den ju explosivt vacker. Egentligen tycker jag att katterna på koppen bara är en dålig kopia av en tablettask. Jag vet inte om jag gillar eller tycker illa om koppen än. Men nu är den min. Den påminner mej om min katt (som faktiskt var orange) och då blir jag glad (och lite sorgsen, han är ju död nu)

Inga kommentarer: