tisdag 25 september 2007

Buss minne

Nu mår jag lite bättre. Tänkte på en grej idag.
När jag klev på bussen i Luleå så tittade busschafören på mej (jag var sliten, osminkad, och i väldigt dåligt skick) och så frågar han "Har du ungdomsrabatt?" Jag svarade: "Det tror jag inte, jag ska fylla 35"
Nu undrar jag om det var den där slitna, bakis-looken och lukten som gjorde att han automatiskt tänkte "ungdom?"
För ingen vuxen (jag 34 alltså) skulle se ut så där. Av någon anledning kännde jag mej fem år äldre, inte 15 år yngre.
Verkligheten kan ses på så olika sätt, fast det egentligen bara finns en sanning.

2 kommentarer:

pia sa...

Hmm, har ju oxå åkt en del buss senaste veckan, och fått frågan om ungdomsrabatt både på vägen dit & hem. Chauffören på hemvägen frågade om min ålder, och fick nånsorts hosta när jag svarade 32. Var det en komplimang?

Ingela sa...

Pia! Jag viste inte att du läste min blogg. Vad kul! Välkommen ombord. Jag brukar aldrig få kommentarer så jag kollar dom så sällan. Hoppas du ser det här! Tack för teet förresten! Kram