lördag 22 september 2007

Minnesanekdoter

När jag är i Luleå kommer det naturligtvis upp minnen från när jag växte upp och bodde här.
Jag har försökt pressa fram det bästa minnet från Luleå.
Ett av dom är faktiskt från krogen (fast det var förra året så jag bodde i och för sej inte här då)
Jag var och hälsade på min bror och hade skrivit klart min bok.
För att få detaljerna rätt i boken så var jag tvungen att gå och dricka vin och skriva ner ljus, lukt och ljud och sånt för att få det rätt (då det utspelar sej på ett visst hak)
Sagt och gjort! Jag satte mej i baren och drack vin och började iakta omgivningen.
Då dyker det upp en man på ca 60 år och sätter sej brevid mej. Vi började samspråka och det visade sej att han var från Umeå. Att han var från Umeå var väl en besvikelse, då jag hellre föredragit någon lokal person.
Men vi hade trevligt.
Då dyker det upp en ny man, 40 års åldern och visar sej vara väldigt rolig. Han älskade Annika Lantz.
Han sa: "Om hon inte vore så ful skulle jag gifta mej med henne" Underbart tänkte jag.
Då vänder sej Umeå-mannen mot mej och säger: "Men du ser ju ut som henne, väldigt likt faktiskt!"
"Tack, sa jag" Hur tänkte han där? Jag är så ful att ingen vill gifta sej med mej.
Jag tror jag kan leva med det.

Inga kommentarer: