måndag 3 september 2007

Min högsta önskan är ett glas vatten.

Jag skulle aldrig gnällt i går om att det var mycket att göra. Idag var det dubbelt upp. Fick jobba på dagis, hämta läxorna från skolan, lämna in cyklen på reparation, köpa regnkläder (som jag INTE vill ha, dessutom i fel storlek för det var allt som fanns, så nu måste jag gå upp i vikt) hinner inte laga mat och hamnar på en pizzeria. Konstigt nog är pizzasallad super gott, men pizza äckligt. Men ändå, att något så äckligt och så gott finns på samma ställe förvånar mej. Stressa hem till Bollibompa för att fastna med mamma i telefon och sen natta barnen. Jag hade lovat läsa "räkna med Barbapappa" Jag låter barnen räkna från ett till tio. Det går väl superfort tänkte jag. Men det gjorde det inte. Det var olidligt. På varje sida fans det tusen olika djur i olika mängder. Det tog aldrig slut. Allt jag önskar mej nu är fem minuter, utan nånting att göra. Hade jag fem minuter för mej själv då skulle jag dricka vatten. Det är allt jag vill mest av allt, ett glas vatten. Eller så får jag börja röka...

Inga kommentarer: