måndag 3 december 2007

Var är min lyckligaste dag?

Jag tror jag vet vem den lyckligaste mannen i Sverige är. Det är Jonas Gardell.
Jag har precis läst lite i hans blogg där han beskriver en toppen dag med dåliga utsikter. Det började med att hans plan var inställt. Men alla hade varit trevliga och hjälpt honom. Han hade lyckades i sista sekund komma med ett annat plan utan biljett (för att personalen var så trevlig). Han hade blivit kär i sin publik och efter föreställningen hade han fått fantastiska bögblömmor. Jag förstår om han är lycklig. Så vill jag också leva. Fast som tjej då istället.
Jag har försökt tänka ut om jag har haft någon liknande dag i mitt liv. Inte i händelser, men i lyckokänsla.
Jag vet inte om det har hänt mej. Kanske när jag varit full någon gång att jag varit så där lycklig? Men inget jag kommer ihåg. När barnen föddes förståss, men det är kanske för lätt?
Jag kommer inte ens ihåg att jag tänkt tanken "att detta är nog en av mina bästa dagar i mitt liv" Det är ju dumt. Har jag levt i 35 år borde det finnas i alla fall en hand full med dagar.
Bäst att vara mer uppskattande och vaksam så jag inte missar dom. The best i yet to come...hoppas jag.

Inga kommentarer: