söndag 30 december 2007

Glöggg igen!


Jag hittade två flaskor starkvinsglögg i ett skåp. Bäst att dricka upp dom nu, så jag slipper göra det senare. Glögg är ganska äckligt om när man inte har julstämningen runt omkring sej. Det är bara sött och sliskigt på ett ofräscht sätt. Men det gör inget, den gick ner ändå...
Nu sitter jag och sköljer munnen med guiness (den enda goda ölen)
När jag och min man tidigare satt och smuttade på glöggen kom vår son in i köket och ville rita. Rita på oss. Tatuera lite. Normalt säger vi: "Du får inte rita på dej, bara vuxna får göra det" men efter lite glögg var det hela bara gulligt. Alla ville vi ha tatueringar av honom på oss. Även vår dotter. Hon ville bland annat ha en sol på foten, vilket hon fick. Hon var lycklig och vår son stolt över vad han gjort. Så ber hon om ännu en sol på andra foten. Han satte glatt igång med pennan, men så kommer det ett jättetjut från henne:
-Nej, inte så! Jag vill inte ha den, jag vill inte den ska se ut så där... Buuuuhuuuhuuu!
Min son tittade förskräckt upp på henne.
-Det är ingen fara, hon är bara trött och sjuk, den är jättefin, sa jag.
Sedan grät hon otröstlig resten av kvällen. jag ville naturligvis fota av den, (den var väldigt charmig,) men det visade sej vara en omöjlighet. Nu får jag sitta inne på hennes rum när hon ska sova då hon annars bara gråter, men det är ok. Jag har snart läst ut en bok av Kajsa Ingermansson ("Lyckans hjul") och den är faktiskt ganska dålig. Det handlar om tre kvinnor i totalt olika åldrar som har någon osannolik relation med varandra. Den ena karaktären "Ellinor" är ganska blek. Allt hon gör i boken är att vara stressad och svettas. Hon verkar svettas överallt, vad hon än gör svettas hon, även över små saker som promenader och shopping. Annars har hon ingen större personlighet, det är väl svettet som gör hennes karaktär. Hade jag inte gått på universitetet (skapande svenska) kanske jag inte lagt märke till att boken är dålig, kanske jag tyckt den varit bra om jag inte visste bättre?!
Skit i det, Jag borde läsa ut den nu...Vem vet? med lite glögg i kroppen kanske den är bättre?

Inga kommentarer: