tisdag 18 december 2007

Näe...

Idag har vi gjort Sveriges fulaste papparkakshus. Tyvärr har min kamera gått sönder så jag kan inte bevisa den bruna uppenbarelsen, men vi har jobbat ganska hårt med det ändå. Efter vi limmat i hop det färdigköpta pepparkaksdelarna med smält socker var det dags för utsmyckningen. Det började inte bra och det slutade i katastrof.
Fast barnen verkar inte bry sej alls.
Vi blandade ihop en smet som skulle föreställa kristyr men jag hade för lite floursocker så det blev lite för rinnigt och såg väldigt opassande ut på ett pepparkaks hus. Vi tittade med förskräckta blickar på varandra och alla tänkte vi på samma sak...(XXX)
Dessutom rann allt av och det gick inte att limma fast de platta non stop godisarna heller. De gled istället av ganska fort.
I första non stop påsen var det bara EN gul karamell och inga röda. I missnöje öppnade vi den andra påsen där det kom ut EN ynka röd och inga gula. Men det var en väldans massa bruna och svarta med.
Efter det var klart lagade jag mat. Eftersom vi hade besök så misslyckades jag ännu en gång. Jag gjorde en VÄLDIGT salt brunsås som jag försökte rädda genom att spä ut den med mjölk. Det fungerade inte heller. Såsen smakade bara salt mjölk. Nu skriver jag osammanhängande också bäst att sluta. Bara några timmar kvar på denna dag tack och lov.
Allt är bättre i morgon.

Inga kommentarer: