tisdag 4 december 2007

Jag vill vara ytlig

Självklart har jag en ytlig sida också. Om jag ska vara helt ärlig är jag ganska less på att inte ha pengar. Jag köper sällan kläder, sällan för mej är två gånger om året (en gång på sommaren och en gång på vintern). Skor köper jag nästan aldrig (skor är dyrt)
Nu är jag alltså less på detta. Är det för mycket begärt att ha råd med en ny frisyr en gång om året? Tydligen är det så i mitt fall!
Ju mer jag tänker på detta börjar jag naturligtvis ställa mej frågor om detta också.
Vad ska jag ha mina nya kläder till EGENTLIGEN? Vad ska jag ha min nya frisyr till EGENTLIGEN?
Svaret är att jag inte vet.
Jag sitter ju ändå bara i samma klassrum (vi är ca: 8 pers) sedan tar jag bussen hem för att sitta hemma i två, tre timmar. Sen hämtar jag barnen och är hemma resten av kvällen. Helgerna är likadana. Jag är hemma hela tiden. Ibland åker vi in till stan för att gå på biblioteket. Roligare än så är inte mitt liv. Lite tråkigt och onödigt bekvämt. Det kräver inga fina kläder, kanske mer praktiska kläder.
Fast om min man skaffade sej en fin frisyr och fina kläder skulle jag bli glad.
Så är det! Jag ska genast boka tid hos frisören och shoppa lite nya kläder. Toppen, vad roligt!

Ojdå! Jag glömde ju bort att jag inte hade några pengar till det. Vilken tur att jag inte har någon större användning för det då.

Inga kommentarer: