tisdag 4 december 2007

Tidningar

Jag har ett dilemma. Idag fick jag Amelia i brevlådan. Jag misstänker att jag vuxit ifrån den tidningen. Jag bläddrade och bläddrade. Visst fanns det säkert något som var intressant i den men ingenting som engagerade mej.
Nu har jag funderat ett tag på att byta ut Amelia till DN eller Svd istället. Varje gång jag ser DN eller Svd står det alltid något som jag vill läsa i dom.
Kanske jag ska ta och pröva på en månad eller tre? Nackdelen är att det blir så otroligt mycket sopor av de tidningarna. Men om jag sätter upp "ingen reklam tack" på postlådan så kanske det blir plus minus noll ändå.
Något annat jag funderar över är hur påverkad jag känslomässigt blir av alla dåliga nyheter som sprids. Läste i Metro idag att svensken handlar julklappar för en mindre summa pengar än vad dansken och norrmänen gör. Det stod att vi svenskar var snålare. Snålare? Jag tycker det visar på att vi är mer utbildade och inte faller för köptrycket lika hårt. Dessutom är det miljövänligare att inte handla prylar hela tiden. Kanske våra grannar tror att de blir lyckigare av många julklappar? Jag bara undrar...
Jag kände mej snarare stolt över att vara svensk i det sammanhanget och inte snål.
Nu ska jag göra en "Ingen reklam tack" skylt och sätta upp. Omgående!

Inga kommentarer: