torsdag 13 december 2007

Något som stör

Ingenting blir gjort! Jag vet inte varför men så är det. Jag har försökt blogga flera gånger nu, skrivit flera inlägg men av någon anledning inte lagt upp något av dom.
En sak som fortfarande hänger kvar i mitt huvud är en grej min lärare på universitetet sa. Hon flyttade till Sverige som femtonåring. När hon skulle presentera sej för sin nya svenska klass sa hon:
-Hej jag heter Solja och jag är bra på att skriva och rita.
Efter det hade hennes lärare tagit henne åt sidan och sagt:
-Här i Sverige säger vi inte att vi är bra på något, vi säger att vi TYCKER OM att skriva och rita.
Jag kan inte sluta tänka på det. Varför skulle vi svenskar inte få tycka att vi är bra på något?
Ingen får tro att vi tror att vi är något...
Det stör mej och mitt bloggande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du heter Ingela och är bra på att skriva. Så det så...

Ingela sa...

Nu kommer jag ihåg varför jag var ihop med dej en gång i tiden. Tack!