onsdag 5 december 2007

PMS chockar mej varje gång


Bara när jag har PMS händer det tråkiga saker, aldrig annars.
Eller kanske det är att jag inte klarar av motgångar och bryter ihop vid minsta hinder? Hur som helst...Jag hade deadline i fredags (universitets läxsan) och allt gick ganska smidigt. Jag mailade över mina uppgifter i tid (förutom kärleksdikten som inte existerar i min kropp). Klappat och klart, skönt att ha det gjort!
Så i måndags fick jag ett mail av min lärare som undrade om texten jag skickat var ett exempel på en "ful" text. Hon tolkade den så och lade till den i dokumentet "fula texter". Jag fattade inte vad hon menade och för att göra en lång historia kort: jag skickat hennes text som exempel på ful text. Det var ju självklart inte meningen. Skulle jag förolämpa min egen lärare och använda hennes texter som ett exempel?
Vi ordnade upp det och jag skämdes. Idag när jag ska läsa mina klasskompisars texter så är inte min med. Vart tog den vägen?
Fick göra om allt med hjälp av en klasskompis och nu är den för sent inne. Deadline för länge sedan. Hade jag inte haft PMS hade jag inte brytt mej alls, men nu känns det hemskt.
Och min DN beställning igår gick inte igenom (för jag var inte registrerad som student) och mitt hår är rakt och fult, och jag är trött fast allt jag gjorde igår kväll var att sova och jag är snart 40 år gammal...och tjock.

Inga kommentarer: