måndag 10 december 2007

Borde meditera mera

Livet kanske inte förändras så mycket ändå.
Jag försöker återuppta en gammal hobby som jag haft som ung. Jag har funderat i veckor över det... om jag ska anstränga mej eller inte för att starta upp. Sedan verkar det som att prylarna jag behöver bara kommer helt gratis från ingenstans in till mitt hem. Nu har jag snart allt jag behöver.
En analog kamera, ett mörkrum, och nu saknas bara några prylar så är det bara att dra igång skapelse processen. Det känns ganska roligt. Denna gång är jag äldre, vet bättre och ska till en början aldrig använda blixt.
Min man går en fotoskola och jag skapande svenska.
Min man har börjat blogga och jag börjat fota (igen). Så konstigt det kan bli.
Just nu känns livet lite rörigt och jag borde väl egentligen bara sitta och meditera fram lite lugn och ro och få mer fokus på mitt liv, men det är så fruktansvärt tråkigt att meditera. Jag tror det är det tråkigast jag vet. Bara sitta där och göra ingenting (när jag kan läsa en bok istället).
Men att öva och försöka har väl ingen dött av.

Inga kommentarer: