onsdag 5 december 2007

Dagens plan

I morse vaknade jag 6.30 med spikrakt hår (?) och var jättetrött. Jag orkade inte alls stiga upp klockan fem och skriva. Jag orkade inte ens stiga upp 6.30. Jag orkade inte ens gå till skolan och inte ta barnen till dagis heller. Min dotter sa att hon hade ont i huvudet och det tog jag som ett tydligt tecken på att jag måste vara hemma med sjuka barn.
För att inte känna mej helt värdelös idag tog jag en tablett rosenrot och snart ska jag sätta igång med universitetsstudierna. Jag ska vara där nu på fredag och lördag och jag vill vara bättre förberedd än vad jag var sist. Det är en del att läsa tills fredag nu. Vi har gjort fulskrivningar. Det var både svårt och roligt samtidigt. Vi har analyserat vad som gör en text ful. Det var riktigt intressant.

Idag ska jag förhoppningsvis ta mej i kragen och göra några andra viktiga saker som jag skjutit på i flera dagar, eller är det veckor? Fast av någon konstig anledning glömmer jag alltid bort vad det är jag ska göra när jag har tid till det. Är jag stressad och har fullt upp då kommer jag ihåg alla grejer jag inte hinner med, så jag ska kanske försätta mej i en sådan situation nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker om att läsa din blogg Ingela, och den blir bättre och bättre! Hoppas du har det kanonbra!
Själv sitter jag här med den underbara känslan av sparkar i magen :)

Ingela sa...

Vad roligt med fötter i magen! Jag blir så glad att höra det. Dom kommer att göra dej glad hela långa vintern. Och nästa jul, och nästa, och nästa...
Tack för komplimangen, jag behövde den verkligen nu när jag är i pms-hormonets elaka grepp.