tisdag 4 december 2007

Försmak på mitt nya liv?

Jodå! Jag somnade visst när jag nattade barnen. Det har jag inte gjort på flera år. Har sovit i drygt två och en halv timme och är nu lite utsövd och vaken. klockan är 22.34 nu och vad ska jag göra? Ska jag somna om eller stiga upp?
I min längtan till nytt hår somnade jag med rullar i håret så dom ska jag ju plocka ut.
Talade tidigare med min man om hur kul det vore att skriva men hur det alltid krockar med skolans tider då jag skriver bäst på morgonen. Jag själv kom på den strålande idén att skaffa mej ett vanligt jobb på dagarna och sedan stiga upp extremt tidigt och skriva på morgonen istället. Allt jag behöver är diciplin och att gå och lägga mej vid åtta på kvällen. Sedan att jag missar allt på TV och aldrig skulle orka hålla mej vaken till tolvslaget på nyårsafton är ju mindre viktigt.
Då skulle jag skriva noveller på morgonen, vilken lycka! Drömmar är nästan lika bra som verklighet försöker jag trösta mej med.
Kanske bättre?
Att jag somnade så här tidigt var ett tecken på mina kommande nätter, en liten pre-view kanske? Jag som inte ens orkar stiga upp halv sju på morgonen hur ska det gå? Hur ska jag klara av att stiga upp klockan fyra eller fem för att skriva? Jag som ojat mej i snart sju år över att min äldsta son snart börjar skolan och då är det slut med sovmorgon. Som sagt det är en dröm, kanske är det verklighet om jag har diciplin, det hänger på mej. Nu är rullarna uttagna ur håret och jag tror jag ska gå och sova nu.
Go' natt!

Inga kommentarer: