lördag 22 december 2007

Nu eller aldrig

Det finns en anledning till att min blogg heter "Nu eller aldrig" och det är ju för att jag ska börja mitt "nya" liv NU och inte i morgon eller nästa vecka, men det verkar inte fungera så bra.
Just nu vill jag aldrig mer dricka alkohol, men börja äta broccoli och motionera. Det svåraste med det är tydligen att motionera. Helt omöjligt! Jag har ett iksu kort som kostar 500 kronor i månaden men det hjälper visst inte.
Jag antar att jag måste läsa i den där Dr Phil boken igen och se vad han har för tips angående förändringar i livet.
Känner mej fortfarande stressad inför julen då jag inte lyckats köpa julklappar till mina nära och kära. Julmaten stressar mej också då jag inte planerat det alls.
Min man har skaffat en platt-TV och vill helst möblera om och köpa möbler men jag kan inte tänka. Min hjärna svämmar över och han får fria händer att göra vad han vill för jag orkar inte engagera mej. Det får bli musik och städning idag.
Jag kan köpa julklappar i morgon (eller i panik på julafton.) Så får det bli.

Inga kommentarer: