lördag 1 december 2007

Tage Danielsson och Viktoria Principal


Igår drack jag och min man starkvinsglögg. Det var riktigt trevligt.
Jag har en ny idol. Tage Danielsson. Jag googlade på honom igår och läste lite av hans texter och råkade då skratta ut glögg över min laptop. Min man kom ner från trappen och vi satte oss och pratade om allt möjligt. Han påpekade att han läst att jag var kär i Mike Patton och jag frågade vem han var kär i. Efter ett tag berättade han att han som barn var kär i Viktoria Principal och att hon hade tydligen vikt ut sej någon gång på 80-talet. Det hade varit en stor gjej för honom. Jag sa att jag genast skulle googla på bilder på Viktoria. Men det gjorde jag inte. Jag somnade och innan jag gjorde det tänkte jag: Jag ska bara vila ett tag sedan ska jag gå och blogga. Jag var på ypperligt humör igår och kanske var det glöggen eller var det Tage Danielsson? Jag vet inte.
Kloka ord av Tage: "Det är något fult över det sexuella. Jag vet inte vad det är, men något är det"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hade det inte varit mer passande med en bild på Tage, eller fattar jag inte budskapet?

Vänligen

Ludde
(som googlade på bilder av Tage och hamnade här)

Anonym sa...

Googlade på bilder av Tage och även jag hamnade här...

Vilken snuskpelle man känner sig som. ;)

Anonym sa...

Victoria Principal har större huvud än bäcken.