söndag 2 december 2007

Hej mitt vinterland


Idag fyller min man 39 år och vi ska fira det med en klassisk thanksgiving middag. Det blir alltså: kalkon, potatismos, gravy, kokta morötter och böner och ett försök till tranbärssås (påminner om lingonsylt) Vi har bjudit över hans vänner och jag har redan huvudvärk. Inte över det som ska göras utan för att jag legat vaken halva natten helt utan anledning.

Det har snöat i natt, säkert en halvmeter och barnen tycker det ser ut som julafton ute och det snöar fortfarande. Det ser faktiskt ut som ett Julkort. Igår var vi på Waldorfskolans julbazar och fikade tårta och barnen fick testa fiskdammen. Det var så vackert ute med alla marshallerna som lyste upp vägen mellan husen. Min dotter tyckte det såg ut som om stjärnorna fallit ner på marken.
Vi såg oss runt i lokalerna och jag insåg att skolan är mycket snyggare än vårt hem. Det fanns kuddrum med mjuka soffor, öppenspis och en träbokhylla fyllda med barnböcker. Vem skulle inte vilja sitta där?
Jag har tre saker att göra idag:

-Skotta snö
-Laga mat
-Städa

Och idag passar det perfekt. Precis vad jag vill göra.

Inga kommentarer: