söndag 24 februari 2008

Tillbaka?


Igår var det vår, solen lyste och det droppade från taken. Jag ställde mej på vågen för att se vad vintern gjort med mej. Det var lite värre än jag väntar mej. Jag började fantisera om att ta fram cykeln snart, kanske färga håret och bjuda över grannar på middag och vakna upp ur vinter dvalan.

I morse när jag vaknade var det mulet. Snön vräker ner och jag kände hur energin som försiktigt hade vågat sej fram igår genast sprang och gömde sej. Vad är det för mening med att stiga upp ur den varma sängen idag? Det finns ingen större anledning att göra något alls.

Igår vårstädade jag barnens rum. Alla prylar dammtorkades, alla mjukisdjur tvättades (och hängdes på tork i solen) Jag dammsög och sorterade även bort allt dom vuxit ur, kläder, böcker och leksaker.

Idag är det bara kallt, kallt, kallt. Och snö överallt.
Eller så kanske det bara är min pms som är tillbaka.

Inga kommentarer: