måndag 18 februari 2008

Inte en av dem

Jag har hunnit med att jobba lite på dagis i dag. Alla barn skulle åka skidor, det gick jättebra. Själv äger jag ju inga skidor än så jag fick springa bredvid. Det var väldans mycket hundbajs överallt. Om folk är för slöa för att plocka upp korvarna kan dom väl sätta blöja på djuren så kan hundarna själv bära hem det. Det var faktiskt något vi reagerade på när vi flyttade upp hit, att alla har hund och att det ligger bajs överallt. Nog om detta.

Fick höra att det varit en artikel i SvD för några dagar sedan om att tidningar vinklar vissa av sina artiklar som att kvinnor är offer för samhället, för annars kanske tidningan skulle framstå som kvinnofientlig. Vad kan man säga om det? Själv har jag aldrig känt att jag som kvinna har blivit sämre behandlad pga mitt kön. Jag trivs bra som kvinna och har absulut inga problem med det. Jag har dessutom jobbat i en väldigt mansdominerad bransch (tatuering) och visst har det hänt att folk inte alltid är så trevliga, men jag har aldrig känt att det är pga att jag är kvinna (kanske tjej på den tiden) utan mer för att personen i fråga är dum i huvudet. Men det har inte heller varit en fördel att vara tjej, det var mycket svårare att känna någon gemenskap. Jag kan fortfarande inte känna någon tillhörighet med de människorna men det har inte med mitt kön att göra, jag är bara inte en av dem.

Inga kommentarer: