måndag 18 februari 2008

Sagan om ringen


Idag sa jag högt att jag inte gillade Harry Potter. Jag fick oförstående och förvånande blickar på mej.
Jag kan inte rå för det. Men fantasy genre attraherar mej inte alls. Det kändes som att svära i kyrkan. Tur att jag inte sa vad jag tycker om "Sagan om ringen".

Jag tror förresten "Sagan om ringen" behövs. Jag är för mer filmer och berättelser om mäns vänskap, varför är det så få? Män i olika åldrar med olika förebilder. Manliga relationer intresserar mej. Dom behöver bara inte utspelas i en fantasy värld.
Ärligt talat läser jag nästan bara manliga bloggar, vet inte varför, men dom handlar i alla fall inte om vilka jeans dom har på sej.

4 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Jag tror att du har rätt där. Mäns vänskap i en värld där nördrarna är hjältar är vad det handlar om.

Anonym sa...

Fantasy funkar inte för mig heller, har fortfarande inte sett alla Sagan om Ringenfilmerna, bara den första...

Ingela sa...

Jag gillar nördar, fast mest sådana som kan ett ämne riktigt bra.
Jag har somnat i de två första filmerna. Det finns inget i dem som får mej att bry mej om hur det går.

Anders Sparring sa...

Jag har läst böckerna och det är inget jag rekomenderar.