tisdag 19 februari 2008

Deadline, men inte för mej

Idag kl 24.00 är det deadline på det där kapitlet till månpocket tävlingen (visst var det en tävling?) Jag kan inte vara med. Jag har inte skrivit en enda bokstav. Det känns lite tråkigt. Vad har jag gjort istället egentligen? Jag vet inte.
Idag skulle jag läsa en bok och råkade somna. Det var väldigt dumt. Nej, nu är det dags att skärpa sej och fokusera. Nackdelen med att läsa är att jag är så still. Jag rör mej ingenting och då börjar jag frysa och så drar jag filten över mej och då blir det så varmt och skönt att jag måste vila och sedan är det kört.
Kanske jag ska gå till gymet i morgon? det kostar ju faktiskt 500 i månaden. Ja just det, jag har ju kund så det går ju inte.

Förresten, jag fick bra kritik på min fragment övnings novell vid seminariet i helgen. Det var kul. Någon tyckte det var det bästa jag skrivit. Jag som bara slängde ihop något över dagen. Kanske det är så jag ska jobba? Snabbt och effektivt utan att tänka.
Så får det bli.

Inga kommentarer: