torsdag 7 februari 2008

Hi hi hi

Jag är i Luleå och har efter fyra timmars bilfärd i tjock dimma, äntligen kommit fram (med träsmak i rumpan).
Som vanligt när vi hälsar på mina föräldrar blir det kakor, bullar och bakelser i överflöd så jag kommer att aldrig att känna någon hunger på några dagar, men möjligtvis lite illamående.

Jag funderar lite över min skola som jag hoppat av. Missar jag något viktigt? Vi fick en rolig uppgift att skriva en liten kort historia, och sedan skriva om den i olika former och från olika vinklar. Det var roligt och lärorikt. "Stilövningar" hette boken som Raymond Queneau skrivit och han har skrivit samma historia på 99 olika sätt. Det är intressant att se att samma historia kan förvandlas och få helt ny skepnad med olika känslor. Den övningen gjorde att jag blev ännu mer inspirerad att börja skriva på mina noveller.
Min plan är att komma igång med skrivandet på onsdag nästa vecka. Då ska det vara tyst i huset, ungarna på dagis, jag ska ladda med yogi te och flera askar läkerol. Sedan gäller det att inte kolla mailen, inte googla runt efter underhållning, utan bara sitta och skriva.
Snart, snart, snart, är jag i gång.
Jag laddar helt enkelt upp energin på max och antecknar ner idéer i en liten grön anteckningsbok och på onsdag kan jag släppa lös allt. Skrämmande!

Jag och min man har släpat med oss var sin dator hit men det är bara min som kan ta emot det trådlösa internetet vilket roar mej lite. Hi hi hi, det är lite lågt av mej, men jag kan inte rå för att det känns så. Jag skäms lite över det.

Inga kommentarer: