onsdag 13 februari 2008

Skidor

Det var slutet på 70-talet. Jag hade en brun overall med brunt teddyfoder och en röd hjälmmössa. Pjäxorna var svarta i läder med rött och svart snöre och var väldigt gamla, kanske från 60-talet. Jag, min mamma och mina syskon skidade i solen över älven och kom fram till en stor stenhäll. Där tog vi av oss skidorna för att äta en apelsin och dricka varm choklad från en termos. Apelsinsaften sved på läpparna och jag brände tungan på chokladen, sedan var det dags att åka hem.

Jag har inte åkt skidor sedan jag gick i grundskolan. Men nu är det dags att köpa ett par. Mina barn bör lära sej åka skidor och skridskor. Jag vill ju inte att de ska bli som den där knepiga killen i klassen som inte kunde simma, cykla, åka skridskor eller skidor för än han gick i högstadiet.

Inga kommentarer: