söndag 26 augusti 2007

Söndag


Bästa dagen på veckan. Jag får visst ingen bakfylla på whiskey, det kom ju oväntat. Min man pratar oavbutet om nånting. Vet inte vad det är, men han verkar väldigt intresserad av det. Jag sållar bort hans babbel, jag har levt med han i snart tio år och jag har hört hans prat lika länge. Säger han samma saker nu som då? Jag kanske ska lyssna för att checka av. Hur som helst, Roligaste minnet från igår kväll är när jag sjöng Love me tender, med helium röst för en trave grannar. Hade vi haft en kareoke maskin hade min lycka varit oändlig. Känner mej snygg idag. Kåt, glad och tacksam, som Peter Dalle skulle sagt. Jag har förresten bråkat med honom i två intensiva timmar (när jag jobbade på Dramaten.) Vad som stör mej är att jag inte kommer ihåg vad vi bråkade om. Jag var jättefull då. Jag brukar sällan bråka med folk. Kanske vi gillade varann ändå, eftersom vi höll på så länge? Vad vet jag? Hoppas min känsla av "snygg" håller i sej idag, då vi ska hälsa på Magnus,Jenny och Matilda. Nu ska jag vara hemmafru och tvätta.

Inga kommentarer: