tisdag 14 augusti 2007

Nu eller aldrig

Oj vad spännande. Mitt första blogg inlägg. Nu eller aldrig heter min sida. Och det är faktiskt Dr Phils fel. Jag läste idag i hans bok "livsstrategier" ett hemskt kapitel om att det är bara handling som räknas, inget annat. Det man gör alltså. Det spelar ingen roll om jag TÄNKER starta en blogg om jag inte gör det. Endast handlig ger konsekvenser. Så nu undrar jag genast "vad är det värsta som kan hända?" Och det skulle väl vara att jag tycker det är tråkigt och måste sluta, men än så länge är det bara kul.

Man blir väl inte mördad bara för att man har en blogg? Fast nu när jag sagt det kommer säkert en galning och få den ide´n också. Skit också!

Vad långa rader det blir... Värsta tegelstenen ju. Går det att ändra inställningarna någonstans? Nu måste jag maila min vän Ante och berätta att jag varit modig och startat en blogg.

Glömde föresten berätta vad den ska handla om. Min långa och kämpiga väg till nobelpriset i litteratur, eller åtmistone ett ord publiserat någonstans. Kommer även att ha en skugga av ångest från mina tidigare arbeten. Och att gå ner de obligatoriska fem kilorna förståss.

Nu har jag vägt mej, det är visst åtta kilo nu. Jag vill ju inte börja med att ljuga. Dr Phil säger att man mår dåligt av det. från och med nu ska jag bara säga sanningen.

2 kommentarer:

Ante sa...

Fantastiskt med en blogg där bara sanningens klara sken ska lysa. Jag ser fram emot varenda rad för lång tid framöver. Good luck baby!

hassan sa...

hej ingela vad glad blir jag för att jag viste att du är duktig författare och det du behöver bara att börja men det finns en grej som oroar mig just nu och det är att jag så arg på dig för att du har smittat mig och jag ska starta också en bloggjävel.hälsningar "den smittade hasan"