torsdag 16 augusti 2007

Gnäll

Jag sa till mej själv att jag inte skulle gnälla på min blogg, världen behöver inte mer missnöje. Men regler är väl till för att brytas?
-Skit att det regnar! Jag som hade tänkt att laga vårt ute förråd. I vinter körde nämligen plogen in i hörnet, så brädan sprack och det blir ju naturligtvis jag som får fixa det. Jag kan ju tillägga här att jag faktiskt är gift (med en man) men det hjälps inte. Nu har jag varit på min gamla skola och lånat sånna där mojänger som man vrider på så plankdelarna kan hållas ihop. Men limma och måla fungerar inte om det regnar, det kan till och med jag lista ut. Jag ska väl inte klaga. Min vän har tillexempel lämnat in alla dörrar i lägenheten för sprutlackering, och måste bajsa utan toadörr i två veckor! -Med gäster dessutom! Nej, jag ska inte gnälla.

Inga kommentarer: