onsdag 15 augusti 2007

Det går framåt




Det går framåt för mej. Nu är jag på rätt väg och en dag närmare min kommande framgång. Idag har jag nämligen skrivit in mej på Komvux. Nu ska jag lära mej svenska, det kan ju vara en fördel om jag ska skriva. Jag är nämligen dyslektiker (eller hur det nu stavas) vilket sätter käppar i hjulen för mej. Nu ska jag alltså gå Dyslexiksilinjen.

Samtidigt som jag tar ett steg framåt går det ett steg bakåt när det gäller min diet.
På den där eländiga skolan bjöd dom naturligtvis på kaffe och kakor. Småkakor är min svaga punkt. Efter en timmes väntan kunde jag inte stå emot längre. Jag åt tre kakor. Och en hamburgare till lunch. Jag får börja min diet imorgon istället.

Jag var på bibblan idag. Har fått en lista på ett antal böcker jag ska läsa (ska samtidigt plugga "skapande svenska" på universitet) Jag lånade Anais Nin dagbok. Trodde den skulle insperera mej till min blogg. Men än så länge gillar jag den inte.
Efter 34 sidor med pladder om fyra människor som hon tydligen hade sexuellrelation till och velade över vem hon var kär i, så jag lade jag boken åt sidan. Vilket jidder. Det stod ju samma sak på alla sidor, och vad är det för människa som har flera relationer sammtidigt? Kanske jag är litterärt omogen än för jag förstår inte det brilljanta i det. En kvinna som bara söker bekräftelse genom att andra ska dyrka henne borde kanske ta och läsa Mia Törnbloms bok "självkänsla nu" och sova på saken.
Okej då, jag är väl lite avundsjuk på henne som vågade ha sex med varenda person hon fann attraktiv, men ändå, fanns det ingen moral och klamydia på den tiden? Jag ska väl fortsätta läsa, jag kanske kommer till det senare...

Inga kommentarer: