torsdag 30 augusti 2007

Jag, min syster och Veronica

Jag, min syster Annica och min bästa kompis Verinica gick på mellanstadiet. Veronica hälsade på oss efter skolan. Det var en grå och mulen dag, en sån där dag då allt känns tråkigt. Så fick vi en idé. Vi knöt ett rep mellan våra cyklar, och den som cyklade längst fram fick trampa hårdast. Vi cyklade på bron över älven, och fortsatte vidare, tills vi kom till ett industriområde. Repet mellan oss blev rakt och spänt i uppförsbackarna, och mjukt och slappt i nerförsbacken. Efter ett tag hittade vi en soptipp, eller soptipp var det nog inte. Det var berg av gamla tidningar. Hårt ihop buntade i stora tärningar. Vi klättrade upp på pappersbergets topp och tittade ut över vyn. Här såg man långt bort. Det hade regnat dagarna innan och tidningarna hade blivit buckliga och fuktiga av all vätan. Det luktade lite konstigt. Tidningarna som låg i mitten av buntarna hade klarat sej ganska bra. Vi rev och slet i buntbandet, allt vi orkade, det gick trögt, men till slut gick det upp. Vi hade hittat en riktig skatt. Gratis tidningar, vilken guldgruva. Så såg vi den. Våra ögon spärrades upp och vi satte oss tätt, tätt intill varanndra och bara stirrade. Porr. Vi hade hittat porrtidningar. Med ivriga händer och vidöppna blickar bälddrade vi bland de fuktiga sidorna med de nakna kropparna. Kroppar i olika ställningar. Kroppsdelar i plast och gummi som man kunde beställa. "tänk att våra föräldrar har gjort det här" sa Veronica. "det ska jag aaaldrig göra" svarade jag. "han ser ut som en tjej" sa Annica och pekade på en stor mörkbrun buske. Så hörde vi ljudet av en bil. Vi tittade upp bland alla tidningar. Det var en senaps gul Merca. Vi hade blivit upptäckta. Sedan fick vi skäll. Men vi hade bästa historien på skolgården dagenefter.

Inga kommentarer: