måndag 27 augusti 2007

Jag är en häxa


Har fått reda på att jag är en hemsk person och en elak häxa. Bättre sent än aldrig. Jag måste bli snällare, så är det. Men hur gör jag? Efter att ha fått den insikten och gråtit i ett dygn känner jag mej trött, lugn och mosig. Men det gör inget, för nu börjar mitt nya liv som snäll förhoppningsvis. Min första dag som snäll. På okända vägar och på vingliga ben ska jag utforska samma värld som tidigare, fast med nya ögon. Skolan var sej lik idag. Några diskuterade (läs:bråkade) om ett ämne som ligger mej varmt om hjärtat. Istället för att säga vad jag tyckte (och kanske såra en av dom) så var jag tyst. Gud vad skönt! Jag är nöjd med det beslutet. Just nu i alla fall. Jag har en flummig sida jag också, se bevis på bilden brevid. Någon sa till mej att jag alltid blir bra på bild. Nu kan jag motbevisa det.

2 kommentarer:

Matti Sedholm sa...

Du är en intelligent och vacker person. Både inuti och utanpå (kan man vara intelligent utanpå?), en god hustru och en utomordentlig mor till våra barn.

Ingela sa...

Tack, vilken komplimang. Du som har äran att få se mina absolut värsta sidor och trots dom ändå tycka om mej. Puss