fredag 17 augusti 2007

Anais Nin dröm

Hade en så konstig dröm i morse.

Jag fick ett sms från drömmannen, han ville bjuda mej på middag kl 19. Jag åkte förbi hans hus, stort och vitt. Han stod lycklig utanför dörren och tittade på mej. Men saker och ting kom ivägen hela tiden och klockan bara gick. Jag missade middagen. Fast det var den jag längtade till hela tiden.

Kan jag lida av stress kanske?
Men jag hade samma lidelse och trånande som Anais Nin har i sina dagböcker,fast utan sex. Jag hann ju inte komma dit, så jag skyller allt på henne. Som om jag inte lider nog utan att behöva tråna. Känslan från drömmer hänger kvar i luften och jag blir inte av med den. Det kommer att bli en lång lidelsefull dag. Det är precis samma känsla som när man gick i skolan och var kär i någon som man aldrig pratade med. En skön plåga, fast ledsam.

Inga kommentarer: