onsdag 22 augusti 2007

Dotter med penna


Vi sitter i bilen på väg hem efter att ha varit på bibblan. Jag har fått tag på nya Mio katalogen och sitter och tittar på omslaget. Det ser ut som en proprare version av en Marccolio-aktig person med tippex vita tänder, och en snygg fru med barn som brer ut sej i en gigantisk soffa. Vem får plats med en sådan soffa undrar jag? Det är tyst i bilen. FÖR tyst. Jag vänder på huvudet och ser min dotter sitta och rita på sina lår. "Det är blommor i en konst trädgård" säger hon. "Du får inte rita på dej" säger jag. "Bara vuxna får göra det" Eller vad säger man, när både jag och min man har massa skräp tatueringar på oss. Jag vill hellre vara den rika kvinnan på Mio omslaget. Jag vill ha den där jättesoffan. Och en man med tippexvita tänder. Jag har ju kanske 65 år till att leva. Allt är möjligt.

Inga kommentarer: