fredag 17 augusti 2007

Faan!

Min ärke fiende Martina Haag är gravid. Med sitt fjärde barn. Måste hon få ALLT som jag vill ha?
Jag var och såg hennes film "Underbar och älskad..." Så fort filmen startade började jag leta efter dåliga saker som, töntiga repliker, taskit skådespeleri, nånting att klaga på. Men till min förtvivlan var den bra. Hela publiken gick glada, nöjda och skrattande ut ur biosalongen -utom jag. Faan! Måste hon lyckas med allt? Och nu ska hon ha barn också.
Jag som vill ha ett tredje. Fast det vill ju min man också så egentligen har jag väl inget att klaga på, förutom att jag är rädd att familjen splittras och min kropp kommer att explodera till oigenkännlighet vid förlossningen om vi skaffar ett. Jag är så mesig. Tro inte att jag inte gillar Martina nu bara för det här. Nej, jag älskar henne, hoppas allt går bra. Hon ska ju också föda barn...

Inga kommentarer: