onsdag 15 augusti 2007

Nu börjar det

Idag börjar det på allvar. Jag låg i gårkväll och försökte läsa min Dr Phil bok, men jag kunde inte koncentrera mej. Låg bara och tänkte på vad jag skulle skriva i min blogg. Det är ju ganska mycket att fixa med den nu. Måste fixa en bild, skriva lite fakta och sånt.

Jag började fundera på min bild. Jag vill se seriös författar-aktig ut på bilden. Hur gör jag då? En penna bakom örat kanske? Nej, det skulle se ut som en cigg. Ohälsosamt! Dessutom skriver folk inte längre med riktiga pennor utan på datorer. Ska jag ha min laptop bakom örat kanske? Det ser ju inte heller så seriöst ut, jag får hitta på något annat.

Min diet frukost gick bra. Ett löskokt ägg och en kopp te. Jag har upptäckt yogi teét. Har även upptäck de små meddelanden som kommer på den där lilla papperbiten man håller i när man tar upp te påsen. På min stod det "the art of happiness is to serve all" Med tanke på att jag har jobbat som servitris i nästan tio år kunde jag inte se på den mad samma djup och flummeri som det var tänkt. Men jag fick en ide´till en ny målning -helt gratis dessutom! (bortsett från att teét är svindyrt förståss)

Inga kommentarer: