fredag 4 januari 2008

Det är tydligen fredag idag


Hela dagen försvann, vad var det som hände?
Jag har tatuerat två svalor med några banderoller och så har jag städat i dag. Fast i huvudet har jag gjort upp en plan över hur jag ska gå till väga med det nya året. Jag har nämligen fått en idé. Den är lite hemlig än, så det kanske var dumt att överhuvudtaget nämna den. Hur som helst, går det framåt med min detox kur och acnen har snart blommat ut för fullt i mitt lilla plyte. Lagom till skolstart den 14 januari kommer jag se ut som en fullfjädrad tonåring. Eller kanske inte. Mer som en 35 åring med finnar kanske...men det är ju övergående.
Fick reda på att min deadline på essäerna är först nästa fredag vilket är en gudagåva. Barnen är på dagis hela nästa vecka så jag har dagarna fria till att läsa, skriva och träna. Jag har ingen större koll vad det är för datum eller dag nu när jag är sååå ledig.

torsdag 3 januari 2008

Spel ska bli min nya hobby

Just nu sitter jag i Mosjö strax utanför Vännäs och jag tog med mej datorn för att skriva lite på min läxa. Men så upptäckte jag att dom har ju bredband...så trevligt!
Våra vänner här har hästar, hund, katter och nu även fiskar. För drygt ett år sedan var jag och min familj djurvakter åt dom när dom var bortresta. Det var lite läskigt då vi även fick ta hand om hästarna. Jag kan ingenting om hästar. Har mest bara sett dom på bild faktiskt. Men nu vet jag att om man sätter på grimman fel så kommer hästen loss och kan traska runt hur den vill i stallet. Men det gjorde visst ingenting (hon fick bara i sej mer hö) men det var lite jobbigt att upptäcka att det saknades en häst i båset när jag öppnade stalldörren.
Hur som helst...Det är alltid trevligt att vara här och jag längtar redan nu efter att någon gång i mitt liv bo på landet (med stor trädgård). Jag saknar bara ett körkort och två miljoner. Funderar på att börja spela på Lotto en gång i veckan detta år. I dag när jag stod i kö på Ica kunde jag läsa alla vinstogrammen som var uppsatta där. De flesta var gröna och det stod Lotto nere i högra hörnet. Nu ska jag börja spela, det kanske är roligt?

Stress

Jag har deadline i morgon på att skriva två essäer, två sidor var. En på en fackbok och en på en skönlitterär bok. Det känns lite stressigt. Jag har inte läst faktaboken men jag har bläddrat lite i den. Den verkar supertråkig. Jag ska verkligen anstränga mej här allt jag kan. Det är Patricia Tudor Sedahls "Ordet är ditt" som handlar om att skriva dagbok.
Jag som ska tatuera i morgon. Jag har väl inte tid med sådant, jag vill faktiskt just nu hellre jobba.
Bäst att börja läsa nu...

onsdag 2 januari 2008

Hans Gunnarsson och jag delar säng i kväll

Jag kollar Martina Haags blogg hela tiden bara för att kolla om den där bäbisen ploppat ut. Det stör mej. Jag har till och med börja läsa alla kommentarer som finns på bloggen. Det är att hamna i bäbis världen igen. Skrämmande, men jag kan inte sluta följa den.
Vi har kollat på "24" och det är ju också ganska beroende framkallande. Bara två avsnitt kvar nu. Jag tycker säsong sex har varit ojämn och med ganska dåliga repliker. Jag är lite besviken, men kanske jag hade för stora förhoppningar?!
Jag har läst ut Kajsa Ingermanssons "Lyckans Hjul". Min man frågade varför jag fortsatte läsa den om jag nu inte gillade den så mycket. Jag svarade att den är inbunden och dyr, det vore dumt om den ligger oläst. Jag undrar om det var sant eller om jag ljög? Nu tänkte jag börja med Hans Gunnarssons "Någon annanstans i Sverige" Den måste vara bra. Han skriver helt i min smak Han är en person jag skulle vilja ha middag med. Och Tage Danielsson och min man måste vara med naturligtvis. Min man är bäst på middagar, han är alltid intressant (eller så läser han intressanta böcker?)
Nu ska jag och Hans hoppa i säng.

Dröm


En av fördelarna med att fortfarande vara ledig är att jag kan ha sovmorgon, och har jag sovmorgon kan jag ha sådana där mysiga drömmar man bara har tidigt på morgonen. Jag drömde att jag gick in i en liten nyöppnad klädaffär (i Luleå) där alla kläderna var precis i min smak. Supersnygga kläder, blusar, klänningar, jackor (inga byxor dock) i fantastisk smakfulla färger (inget skrikigt) Av någon anledning skulle personalen göra ett ärende så jag fick hoppa in och ta betalt, svara i telefon osv. eftersom affären var ganska ny öppnad och allting där inne väldigt dyrt var det inga kunder. Telefonen ringde en gång men jag visste inte vad jag skulle svara då jag inte kunde namnet på affären. Och så hände det lite annat, men det roliga var att när jag vaknade hade jag en enormt stor lust till att designa kläder, det har jag aldrig varit intresserad av tidigare.
Jag har inte gjort det idag men jag har städat min garderob istället. Och dessutom strukit alla mina skrynkliga blusar!!! Det här en ny konstig sida av mej jag inte känner igen. Jag har aldrig gillat att stryka men idag var det trevligt och avslappnande.
Kanske jag är vuxen nu?

tisdag 1 januari 2008

Allt är bra, bättre och bäst

God morgon! Jag mår prima och kollar B-kanalen med min son. Resten av familjen sover än.
Ja, jag har lite ångest över det nedre inlägget men det kan jag leva med. Det konstiga är att nu när jag läser det själv, verkar jag vara missnöjd på något sett. Men det är jag inte! Jag var jätteglad och på ett toppen humör när jag skrev det. Vad konstigt att det blev så. Det är inget bra att skriva när jag druckit lite vin. Men nu är det slut med det. Jag börjar det nya året i hälsans tecken. Har köpt en detox-kur som jag ska starta med idag.
I dag önskar jag förresten att pizzaexpress fanns i den här staden, eller vad som helst som har färdig mat och delivery.

Gåttb nytt är

llt jag väntat på denna kväll var att ;Martina Haag skulle få sitt fjärde barn (-häxa, jag då?)
Men det verkar inte kommit än. Min man skarattar och frågar om hon är en nagel i ögat. Jag vill vara cool och säga att "det skiter väl jag i"
Men det gör jag inte. Jag gråter inombords. Och äe kaske lite full och har svårt för artt staba just nu, mendet skiter hag i. Nu ska hag sova. Kanske 2008 har någor rpligt att komma med, vaf vet jag=n Alla jag känner är 20 år och skisnygga. Jag är en gammal vissen tiulpan.
Sov gott, ingen ångest imorgob va+ Då ska jaf städa dagis!

Karam / Ingela