söndag 18 maj 2008

Dyrt med hopprep


Hela familjen sover utom jag. Jag ryms inte i sängen så jag får göra något annat. Alla är vi dessutom förkylda, förutom min man som aldrig blir sjuk, så jag låter dom sova. I dag har dagis genensam städdag och det är mycket som ska göras. Buskar ska flyttas, gångar ska läggas, staket ska målas. Själv kan jag gömma mej i köket och ordna fikat då.

Kanske jag går ner i vardagsrummet och gör solhälsningen några gånger... Jag testade förresten mitt hopprep i går. Det var en ganska obehaglig upplevelse. Det kändes som om ALLT på hela kroppen, förutom skelettet, satt löst och studsade och flög okontrollerat runt omkring mej, till och med ansiktet åkte upp och ner vid varje hopp. Kanske jag är för gammal för hopprep? Nu måste jag köpa dämpade skor, stöd till vristerna, en supertight sportbh, eller om det finns en tight kroppsstrumpa att dra över hela mej skulle det kanske fungera bättre. Det där billiga hopprepet för 50 spänn kanske blir en dyr träning ändå. Jag ger inte upp än, min kropp behöver motion.

1 kommentar:

Matti Sedholm sa...

När jag var tonåring boxades jag i ett antal år. Då var man till och med bättre än tjejerna på hopprep. Manligt värre.
Intressant kombination också - blod, utslagna tänder och.......hopprep.
Kanske skall vi köpa boxningshandskar också?

En Beach Cruiser har skönt dämpad framgaffel så att absolut ingenting dallrar. Inte ens när man rammar en trottoarkant. I alla fall är det så jag fantiserar om det nu. Affären öppnar ju inte förrän kl 12!