lördag 17 maj 2008

Moget


Vem är jag gift med egentligen? Jag vet inte om detta är kryddan i vårt äktenskap eller om det är den senaste sprickan. Idag var vi på Intersport för att inhandla diverse varor, bla. ett hopprep till mej. Då får min man ögonen på en Cruiser bike. Den är stor, jättestor och störst. Dessutom rosa. Han går loss och ställer tusen frågor till personalen och cyklar runt i affären och håller på.
-Vad tycker du, vad tycker du? frågar han ihärdigt. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara så jag frågar: -Hur gammal tror du att du är egentligen? Han blir sur och tycker inte jag ger något stöd. Personalen har redan varit på lagret och plockat fram ännu en till. Min man cyklar runt och söker stöd hos våran sju årige son istället. -Vad tycker du? är den inte cool? -Jo, svarar han.
Egentligen tycker jag cyklarna är supersnygga, men... är dom inte till för yngre människor som vill cykla långsamt och visa upp sej för hela stan? Dessutom har han en cykel hemma som han aldrig använder...
-Vadå för gammal för en cruiser, börjar han, du har ju köpt ett hopprep hur moget är det? -Ja, men jag ska ju inte stå ute i två flätor och hoppa i knästrumpor och plisserad kjol. Jag har det ju i träningssyfte.
Sedan var det tryckt stämning i bilen hem.

6 kommentarer:

Matti Sedholm sa...

That's it!
När Intersport öppnar klockan 12 imorgon så hänger jag på låset!!
Och sedan kommer du att upptäcka hur cool jag är, som när Travolta upptäcker den "coola" Olivia Newton John i Grease. Fast det är ju jag som är Travolta och du som är Olivia....hmmm...virrigt.

Och sedan kan du ju vara lite glad att jag inte skaffar motorcykel, som andra "gubbar" gör när det börjar krisa i kroppen.

Puss
Din Man (Gubbe)

Ingela sa...

Vuxen-trots har jag läst om. Glöm inte matchande hjälm.

Puss älskling!

Anonym sa...

Biltema har en coolare cruiser till lågt pris dessutom. Treväxlad och svart med mattsvarta skärmar, den du..

Anonym sa...

Matti
Snacka om Gubbracer,,fast jävligt cool, något av de fulaste jag sett,,,överraska frugan du,,hon blir nog glad i slutändan, eller hur? Hon har hopprepet o vad är det för fel med flätor,,,det kan också få en o annan gubbe att vakna till...
m

Ingela sa...

Mäh... jag kan informera om att cykeln är köpt och han tog ändå bilen till jobbet tre timmar senare idag.
Och jag kan få gubbar att vakna till utan flätor, hopprep kan man ha till mycket.

John: Det står BILTEMA ganska stort över cykelramen vilket inte ger den rätta imagen.

Anonym sa...

Biltema kan man lätt tatuera över... :-)