måndag 5 maj 2008

Dag nummer ett

För länge, länge sedan i en stad kallad Stockholm bodde jag förut. Där levde jag lycklig i flera år. En dag fick jag för mej att jag skulle börja med yoga. Det gjorde jag också. Min yogalärare lärare var 50 år och hade en stor vit turban på huvudet och vitt långt skägg. På armarna hade han en massa hem pickade tatueringar. Han sa till mej:
-Jag ser att du har glasögon, kanske du vill sluta med det?
-Ja, jag har ju linser hemma, jag kan använda dom istället, svarade jag.
Han tittade på mej och skrattade, så sa han:
-Jag menar; du kanske vill sluta med glasögon överhuvudtaget.
-Ja, sa jag.
-Då har jag en bok du ska få, sa han.
Nästa gång vi sågs hade han kopierat en hel bok till mej. Där stod det att jag skulle lägga glasögonen åt sidan och aldrig använda dom mer igen. Det stod också att jag skulle börja göra ögongymnastik och äta viss typ av mat.
Det gjorde jag aldrig då, men jag har kvar boken och idag tycker jag att det är dags att pröva det. Så jag ska ge det tre dagar och se om min syn blir bättre, eller kanske en vecka...
Idag är dag nummer ett och jag har plikt troget gjort min gymnastik och jag ska undvika mejeriprodukter helt.
Spännande tycker jag.

Inga kommentarer: